πάμε μπροστά

Δευτέρα

30

Δεκέμβριος 2013

1

ΣΧΟΛΙΑ

Ενδιαφέρον σεμινάριο για τη μουσική βιομηχανία από το Θοδωρή Μανίκα [Βίντεο]

Δημοσιεύτηκε από , Κατηγορία Αρχεία βίντεο, Δημοσιεύματα, Ιστοσελίδες, Μανίκας Θοδωρής, Μουσική, Πολιτισμός, Συνεντεύξεις

alt music seminar No1 (Θοδωρής Μανίκας)Ενδιαφέρον σεμινάριο για τη μουσική βιομηχανία διοργανώνεται για 6 μήνες από την 31η Ιανουαρίου 2014 στην Αλεξανδρούπολη.

Ο εμπνευστής/κεντρικός εισηγητής Θοδωρής Μανίκας εμφανίστηκε στην εκπομπή Ζωή της Έλενας Σώκου στη Δέλτα Τηλεόραση και ανέλυσε τους λόγους για τους οποίους επέλεξε την Αλεξανδρούπολη γι’ αυτό το σεμινάριο, τα άτομα που μπορούν να συμμετάσχουν, τους εισηγητές και τη πορεία του στο ελληνικό τραγούδι.

Τα αποτελέσματα των σεμιναρίων θα παρουσιάζονται μέσα από νέα, εβδομαδιαία Σαββατιάτικη εκπομπή που θα προβάλλεται μέσα από τη Δέλτα Τηλεόραση, ενώ το στούντιο που θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση των projects είναι το Music Temple Studio του Δούκα Σισκόπουλου.

Το σεμινάριο χωρίζεται σε 4 φάσεις, με 120 ώρες συνολικές συναντήσεων, ενώ το  κόστος συμμετοχής είναι κυμαινόμενο από 70 ευρώ (για μία από τις τέσσερις φάσεις), 100 ευρώ για όλες τις φάσεις για στρατευμένους, 160 για φοιτητές/μαθητές, 180 για μέλη συγκροτημάτων που μετέχουν με την πλήρη τους σύνθεση, δημοσιογράφους, ηχολήπτες, designers, δικηγόρους, djs, σκηνοθέτες και ραδιοφωνικούς παραγωγούς. Το πλήρες κόστος συμμετοχής είναι 240 ευρώ ενώ για εγγραφές μέχρι και αύριο ισχύει έκπτωση στα 200 ευρώ.

Θοδωρής Μανίκας

Θοδωρής Μανίκας

Δείτε το βίντεο της εκπομπής και διαβάστε τις λεπτομέρειες από την ιστοσελίδα του project (https://altmusicseminar.com):

Κεντρικός Εισηγητής

Ο εμπνευστής και κεντρικός εισηγητής αυτού του κύκλου μουσικών σεμιναρίων και πρακτικής εξάσκησης, Θοδωρής Μανίκας, είναι ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους σε όλη την Γη (!), που στο βιογραφικό του έχει να επιδείξει μια τόσο πολυεπίπεδη, μακροχρόνια και διαρκώς επιτυχημένη ενασχόληση με όλες σχεδόν τις πτυχές της μουσικής δραστηριότητας!

Από πωλητής σε κεντρικό δισκοπωλείο μέχρι διευθυντής παραγωγής μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας, από ραδιοφωνικός παραγωγός μέχρι παρουσιαστής τηλεοπτικών μουσικών εκπομπών, από συνθέτης και στιχουργός επιτυχιών μέχρι διοργανωτής συναυλιών με ‘αστέρια’ της ξένης μουσικής, από ενορχηστρωτής και παραγωγός χρυσών, πλατινένιων, αλλά και ‘περιθωριακών’ δίσκων μέχρι d.j. στο Κολωνάκι ή στα νησιά, από ιδρυτής και ‘αρχηγός’ των πετυχημένων μουσικών συγκροτημάτων thirty ντέρτι και 667 μέχρι διευθυντής μεγάλων κλαμπ, από ιδιοκτήτης μικρής ‘ανεξάρτητης’ εταιρείας παραγωγών ήχου & εικόνας μέχρι δημοσιογράφος στον αστικό και μουσικό Τύπο και από σύμβουλος υπουργείων ή ποδοσφαιρικών ομάδων, για θέματα πολιτισμού και θεάματος μέχρι (πρώην) σύζυγος τραγουδίστριας!!!

Ως εκ τούτου, έχει συμπυκνωμένη γνώση και πείρα δεκαετιών εφ’ όλων αυτών των δραστηριοτήτων, έχει προσωπικές επαφές (που, κάποιες, έγιναν και δυνατές φιλίες) με ‘ογκώδεις’ φυσιογνωμίες της παγκόσμιας και εγχώριας μουσικής βιομηχανίας, συσσωρεύοντας πληροφορίες από ‘πρώτο χέρι’ για τα ‘μυστικά’ της τέχνης μας και για τα τεκταινόμενα περί την μουσική, ενώ, εξ αιτίας της άλλης του ιδιότητας (ως free-lance δημοσιογράφος), εδώ και δεκαετίες ταξιδεύει συνεχώς σε διάφορες χώρες, στα πλαίσια των δημοσιογραφικών αποστολών του, όπου, βεβαίως, ενημερώνεται πάντοτε για την εκάστοτε τοπική μουσική δραστηριότητα, έχοντας επισκεφθεί δεκάδες δισκογραφικές εταιρείες, στούντιο, κλαμπ και φεστιβαλικούς χώρους στο εξωτερικό…

Επιπλέον, κατέχει περί τους 10.000 δίσκους βινυλίου και cd, αλλά έχει οργανώσει και ένα σπάνιο, ογκώδες και ‘ιδιόρρυθμο’ αρχείο περί την μουσική, που περιλαμβάνει χιλιάδες έντυπα, βιβλία, βιντεοκασέτες, dvd, παράξενα όργανα, αυτόγραφα, διαφημιστικά, φωτογραφίες, αφίσες, δελτία Τύπου, κ.ά.

Δίπλα σ’ αυτά, υπάρχουν και οι σπουδές του στα Οικονομικά (βασικό κομμάτι της σύγχρονης showbiz!), η άνεσή του με τις ξένες γλώσσες, που του επιτρέπει να ενημερώνεται διαρκώς και να αντιλαμβάνεται γρήγορα τις εξελίξεις και η γενικότερη κοινωνική του διαδρομή, που του επιτρέπει να βρίσκει λύσεις για να φτάσει εκεί που θέλει, προκειμένου να πληροφορηθεί ή να δημιουργήσει κάτι…

Όλα αυτά, τον καθιστούν μία μοναδική περίπτωση στο ελληνικό μουσικό σύμπαν, αλλά και μοναδική πηγή τέτοιας σπάνιας εμπειρίας και γνώσης, κάτι που, προφανώς, προεξοφλεί την επιτυχία αυτού του κύκλου μουσικών σεμιναρίων!

Γενική Ιδέα

Στην εποχή μας και, ειδικώς, στην χώρα μας, μιά σειρά από παράγοντες συνετέλεσαν στην σταδιακή κατάρρευση της μουσικής βιομηχανίας, στην εκ βάθρων αναδιοργάνωση της αγοράς του θεάματος [showbiz] και στην δραστική μεταβολή του ρόλου των Μ.Μ.Ε.

Εκτός των άλλων συνεπειών, ο συνδυασμός των τριών αυτών δεδομένων με την νέα ψηφιακή και διαδικτυακή πραγματικότητα, άλλαξε δραματικά όλες τις διαδικασίες γύρω από την σύγχρονη μουσική δημιουργία και έκανε την μουσική καριέρα ένα τοπίο ‘άγνωστο’, δύσβατο και εξ αρχής εμποτισμένο με ηττοπάθεια, μιζέρια, έξοδα και αδιέξοδα, για τον σύγχρονο έλληνα μουσικό δημιουργό και, ειδικώς, για τον νέο, τον πρωτοεμφανιζόμενο μουσικό.

Όμως, μια ψύχραιμη ματιά τριγύρω, στα όσα συμβαίνουν γύρω απ’ την μουσική στο ευρύτερο ‘παγκόσμιο χωριό’, δείχνει ότι υπάρχουν σταθερές και αμετακίνητες συντεταγμένες περί την μουσική δημιουργία και περί την (έστω και την νέα) μουσική βιομηχανία, που, παρά την παγκόσμια κρίση, τις νέες τεχνολογικές εφαρμογές, την πειρατεία, κ.λπ., οι άλλες αγορές δεν τις απεμπόλησαν! Ως εκ τούτου, εκεί, η παραγωγή, η διακίνηση και η εκμετάλλευση των μουσικών έργων, προσαρμόσθηκαν στα νέα δεδομένα και όλοι οι μουσικοί, παλιοί και νεότεροι, γνωρίζουν πού, πώς, πλάι σε ποιόν και απέναντι σε ποιούς θα απευθύνουν το όποιο έργο τους! Και, έτσι, η μουσική παραγωγή ουδέποτε εμποδίστηκε, οι νέοι ‘αστέρες’ λάμπουν χωρίς κανείς να ζητά από τους παλιούς να ‘παραμερίσουν’ και πολλά και διάφορα καλά τραγούδια, από πολλά και διάφορα στυλ, βρίσκουν τον δρόμο τους προς το κοινό, αφήνοντας χώρο για ‘γεμάτες’ καριέρες στους δημιουργούς τους!

Ανάμεσα σ’ αυτές τις σταθερές και αμετακίνητες συντεταγμένες, που οι άλλες αγορές δεν απεμπόλησαν, κομβικό ρόλο παίζουν πάντοτε η ΠΑΡΑΓΩΓΗ (δίσκου, βίντεο, συναυλίας, κ.λπ.) – μία έννοια που, στην Ελλάδα, είχε υποτιμηθεί και εξευτελισθεί, πολύ πριν την όποια καθίζηση στο μουσικό τοπίο – αλλά και η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του εκάστοτε ‘προϊόντος’ (δίσκου, βίντεο, συναυλίας, κ.λπ.)-.

Εδώ, όμως, όπου, ως προείπαμε στην 1η κιόλας παράγραφο, έχουμε, ταυτοχρόνως, κατάρρευση της μουσικής βιομηχανίας, εκ βάθρων αναδιοργάνωση της βιομηχανίας του θεάματος και δραστική μεταβολή του ρόλου των Μ.Μ.Ε., είναι προφανές πως το βάρος για την εκάστοτε παραγωγή και την μετέπειτα διαχείριση του ‘προϊόντος’, πέφτει πλέον, κατά πολύ, στις πλάτες των ίδιων των δημιουργών και μουσικών και ότι, στην σύγχρονη μουσική δημιουργία, θα πρέπει να μιλάμε για:

ΑΥΤΟ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ και ΑΥΤΟ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του ήχου και της εικόνας.

Αυτό το δίδαγμα έρχεται να μεταφέρει ο συγκεκριμένος κύκλος μουσικών σεμιναρίων και πρακτικής εξάσκησης, που έχει σχεδιασθεί να περάσει από τέσσερεις φάσεις.

Στην διάρκειά τους, ο συμμετέχων θα διδαχθεί το πώς μπορεί να ζει αξιοπρεπώς και αποκλειστικώς από την μουσική του, ξοδεύοντας, όπως κάθε άνθρωπος, πέντε 8ωρα την εβδομάδα γύρω από την τέχνη του! Επίσης, θα διδαχθεί, υπό συνθήκες εργασίας στο στούντιο και επί σκηνής, ‘μυστικά’ της ηχογράφησης και της ζωντανής εμφάνισης, αλλά και το πώς να συνεργάζεται με άλλους (ακόμη και ετερογενείς) μουσικούς, αυξάνοντας έτσι και το καλλιτεχνικό του αποτύπωμα και τα όποια έσοδά του. Τέλος, θα αποκομίσει μία εφ’ όρου ζωής γνώση της ιστορίας και της ‘λογικής’ της μουσικής παραγωγής και μία εφ’ όρου ζωής ‘προίκα’ από συμβουλές και ιδέες, σχετικώς με την ορθή διαχείριση του έργου του στο σύγχρονο περιβάλλον.

2. (ΔΙΑ ΒΙΟΥ) ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ.

Η θεωρία που θα διδαχθεί στα σεμινάρια, αλλά και η πρακτική εξάσκηση στην διάρκεια όλου του κύκλου, αφήνουν ένα πολύ καλό υπόβαθρο γνώσης, κάτι σαν μία ‘προίκα’ για το υπόλοιπο της καριέρας του κάθε συμμετέχοντα, αφού, όταν τελειώσει όλος ο κύκλος, θα έχουν τεθεί υπ’ όψιν του:

  • Τα ‘μυστικά’, η οργάνωση και τα καλλιτεχνικά και οικονομικά οφέλη της ‘υποτιμημένης’ και ‘άγνωστης’ διαδικασίας που ονομάζεται ΠΡΟ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ [pre-production].
  • Όλα τα ‘μυστικά’ για την οργάνωση της ‘κανονικής’ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, περιλαμβανομένων των οικονομικών, της διαχείρισης του χρόνου και του τρόπου εργασίας στο studio, είτε αυτό είναι επαγγελματικό είτε ‘κατ’ οίκον’.
  • Όλα για τις ζωντανές εμφανίσεις, το ‘κλείσιμο’ και τον τρόπο διαχείρισης του live (με ή χωρίς ‘ατζέντηδες’), την αναγγελία τους μέσω Μ.Μ.Ε. και social media, αλλά και την πρόβλεψη των εξόδων των ζωντανών εμφανίσεων.
  • Όλα για την ‘εικόνα’, το λεγόμενο image, όπου ο μουσικός μαθαίνει πως ν’ αφιερώνει συνολικώς ένα 8ωρο την εβδομάδα, για την εν γένει εικόνα και την κοινωνική παρουσία του και πώς, όταν έρθει η ώρα, θα το ‘εισπράξει’ μέσα από την τέχνη του.
  • Όλα για την επί καθημερινής βάσεως διαχείριση της μουσικής δημιουργίας και δραστηριότητας, όπου ο μουσικός μαθαίνει πως ν’ αφιερώνει συνολικώς ένα 8ωρο την εβδομάδα, για επικοινωνίες μέσω τηλεφώνου, e-mail, facebook,twitter, κ.λπ., ώστε να ‘αφουγκράζεται’ το ‘κοινό’, να παρακολουθεί τις πωλήσεις της μουσικής και των άλλων προϊόντων του (π.χ. μπλουζάκια, αφίσες, αναμνηστικά, κ.ά), να κρατά επαφές με κλαμπ, φεστιβάλ και φορείς που διοργανώνουν εκδηλώσεις, αλλά και επαφές με δισκογραφικές εταιρείες και με άλλους καλλιτέχνες , να επικοινωνεί με τα Μ.Μ.Ε., να διερευνά πιθανές χορηγίες αλλά και πηγές crowd-funding, κ.ά.

3. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (για το cd και τα live).

  • Θα σχηματισθούν, από τους συμμετέχοντες στα σεμινάρια, 5-10 ‘εικονικές’ ανάμικτες ορχήστρες, που, μαζί με κάποιους guest ντόπιους μουσικούς, σχηματίζουν ισάριθμες ομάδες εργασίας, με τις οποίες συμμετέχουν στηνηχογράφηση του cd και στην καταληκτική συναυλία.
  • Θα συνεργασθούμε με τοπική εταιρεία ενοικίασης ηχητικού εξοπλισμού, για όλες τις εκδηλώσεις.
  • Χρειαζόμαστε 3 απλές ηχοληπτικές μονάδες (π.χ. laptop ή smartphone), για live ή ξαφνικές ανάγκες ηχογράφησης, εκτός studio. Θα τις βρούμε από χορηγό.
  • Χρειαζόμαστε 3-4 ‘σκηνές’ (bar, club, σινεμά/θέατρα, υπαίθριοι χώροι), που πρέπει να συνεργαστούμε μαζί τους, για τα ‘μικρά’ live κατά την διάρκεια των σεμιναρίων και πριν φτάσουμε στην πανηγυρική καταληκτική συναυλία.

Αλεξανδρούπολη

Ανάμεσα στις διάφορες ελληνικές πρωτεύουσες νομών, η Αλεξανδρούπολη εμφανίζει τον υψηλότερο δείκτη αναγνωρισμένων δημιουργών, που παραμένουν ενεργοί κάτοικοι της πόλης τους! Όπου αλλού κι αν κοιτάξεις, οι ντόπιοι καλλιτέχνες με κάποια επιτυχημένη σταδιοδρομία, που συνεχίζουν να έχουν ως έδρα την γενέτειρά τους, είναι σπάνιο φαινόμενο!

Όμως, στην Αλεξανδρούπολη, το φαινόμενο συναντάται πλειστάκις και με καλλιτέχνες που εκφράζονται με εντελώς διαφορετικά μέσα και στυλ, όπως, π.χ., ο ‘γίγας’ της παραδοσιακής μουσικής Χρόνης Αηδονίδης, το ελληνόφωνο συγκρότημα Stavento, το αγγλόφωνο μέταλ συγκρότημα Crossover, ο στιχουργός λαϊκών και έντεχνων τραγουδιών Λευτέρης Χαψιάδης, το αγγλόφωνο ροκ συγκρότημα Ink, η τραγουδοποιός/τραγουδίστρια Σοφία Κουρτίδου, η ακορντεονίστρια Ζωή Τηγανούρια, κ.ά.

Επί πλέον, στην περιοχή ζουν, εργάζονται και παλεύουν να κρατήσουν ζωντανή την τέχνη τους, πολλοί εξαίρετοι, αλλά μη αναγνωρισμένοι εκτός Έβρου, μουσικοί κάθε λογής.

Στην Αλεξανδρούπολη και στα πέριξ, λοιπόν, συνυπάρχουν επαγγελματίες μουσικοί της πίστας, βαλκάνιοι πλανόδιοι μουσικοί του δρόμου, τραγουδοποιοί του λεγόμενου έντεχνου ελληνικού τραγουδιού, ελαφρολαϊκές τραγουδίστριες, οιΤροβαδούροι του ΑΜΣ Εθνικός Αλεξανδρούπολης, νεανικές ροκ μπάντες, παραδοσιακοί οργανοπαίκτες, d.j., φιλαρμονικές, ενώ δεν λείπουν και τα στούντιο ηχογραφήσεων, οι ηχολήπτες, οι σχεδιαστές και γραφίστες, τα σχετικώς εύρωστα ΜΜΕ, οι σκηνοθέτες βιντεοκλίπ, κ.ά.

Όλα αυτά, προφανώς υπονοούν ότι:

  • η ιστορία, η κουλτούρα και το φυσικό περιβάλλον του νομού Έβρου ευνοούν την μουσική/καλλιτεχνική δημιουργία, και κάνουν τον μουσικό να θέλει να ασκεί την τέχνη του από εδώ,
  • η εβρίτικη κοινωνία ανέχεται, ενθαρρύνει και αποζητά το τραγούδι, και,
  • όλοι οι εμπλεκόμενοι απαραίτητοι ρόλοι, γύρω από την μουσική δημιουργία και την διακίνηση του μουσικού έργου, συνυπάρχουν στην περιοχή.

Αν συνυπολογίσει κανείς και τους στρατευμένους του Έβρου που ξέρουν να ‘παίζουν κάποιο όργανο’, αλλά και τους φοιτητές και λοιπούς νεαρούς από τις γύρω θρακιώτικες περιοχές, που ενδιαφέρονται για την μουσική δημιουργία, τότε θα δει πως η αρχική δεξαμενή των εν δυνάμει ενδιαφερομένων για το περιεχόμενο αυτού του κύκλου σεμιναρίων, αριθμεί αρκετές εκατοντάδες ανθρώπους στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης και του Έβρου.

Κύκλος Σεμιναρίων

Φάση Α. – 02/2014

4×4 = 16 ΩΡΕΣ θεωρία, με αποκλειστικό εισηγητή τον Θοδωρή Μανίκα, με κάθε ένα από τα τέσσερα 4ωρα session να διαπραγματεύεται συγκεκριμένα θέματα, ήτοι:

* ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #1:

α. Ιστορική εξέλιξη και αλλαγές στην μουσική βιομηχανία τα τελευταία 50 χρόνια.

Δηλαδή, κατά προσέγγιση, από την εμφάνιση του δίσκου 33 στρ. [lp], της κασέτας [mc] και της κατ’ οίκον αναπαραγωγής μουσικής (με πικάπ, στερεοφωνικά, κασετόφωνα, κ.ά.), μέχρι σήμερα (με mp3, mp4, download, smart-phone, youtube, κ.ά.), και

β.Οι αιτίες της συρρίκνωσης της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας και οι δυνατότητες διαφυγής από το ‘κολλημένο’ εγχώριο περιβάλλον.

Διέξοδοι μέσω της ενημέρωσης, της αυτό-οργάνωσης, της αυτό-διαχείρισης και των συνεργασιών. Προτάσεις και επιλογές επαγγελματικών ενασχολήσεων που μας απελευθερώνουν από το τέλμα και μας αφήνουν να… ‘ανασάνουμε’ (π.χ. σύνθεση μουσικής για video-game, συμμετοχή με ένα κομμάτι σε cd-συλλογές που εκδίδονται στο εξωτερικό, παροχή ηχητικού soundtrack σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές με στόχο την προβολή και την ‘κινητικότητα’, κ.ά.)

*ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #2:

Η σπουδαιότητα του επαγγελματικού ή οικιακού studio ηχογράφησης και η επωφελής διαδικασία χρήσης του την σήμερον ημέραν!

Η αλήθεια είναι ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να τα κάνεις όλα από το σπίτι! Το studio ηχογράφησης δεν ανήκει στον ‘παλιό’ κόσμο και, με έξυπνη χρήση κατά την διάρκεια της παραγωγής, μπορεί να γίνεται εργαλείο επίτευξης μεγάλων στόχων!

* ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #3:

Η σημασία της εικόνας στο σύγχρονο μουσικό περιβάλλον.

Όπου ως εικόνα νοείται ο,τιδήποτε φαίνεται! Από την εμφάνιση της ιστοσελίδας και το λογότυπο ενός συγκροτήματος, μέχρι το t-shirt που φορά ο μουσικός στο γύρισμα ενός βίντεο και από το διαφημιστικό poster μιάς συναυλίας, μέχρι το… πού πίνουμε το ποτό μας όταν βγαίνουμε έξω!

* ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #4:

Οι ζωντανές εμφανίσεις ως (σχεδόν) η μόνη ‘ασφαλής’ πηγή εσόδων σήμερα!

Στα Οικονομικά, θα το εξηγούσαμε με το εξής παράδειγμα: …όπως η ψησταριά-delivery τυπώνει τον κατάλογό της, κάνει την διαφήμισή της, κ.λ.π., περιμένοντας να αποσβέσει τις δαπάνες, όταν ο πελάτης τηλεφωνήσει για παραγγελία, έτσι κι ο μουσικός σήμερα, ετοιμάζει το cd του, διαχειρίζεται την ιστοσελίδα του, κ.λπ., περιμένοντας να αποσβέσει τις δαπάνες του όταν ο ‘πελάτης’ έρθει να τον ακούσει liveΑκούγεται απλό και ελαφρώς χοντροκομμένο, αλλά είναι απολύτως αληθές!

Φάση Β. 02/2014 & 03/2014

24 ΩΡΕΣ εξειδικευμένη θεωρία και προετοιμασία για εμπράγματη δράστηριότητα, από διάφορους εισηγητές, με κάθεsession να διαπραγματεύεται συγκεκριμένα θέματα, ήτοι:

* ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #1:

Ερωτήματα, απορίες και ‘ασκήσεις’ επί της Φάσης Α.

2×4 = 8 ώρες, με τον Θοδωρή Μανίκα, σε ένα 2ήμερο session μαθημάτων.

* ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #2:

Εισηγητικά σεμινάριααπό δύο Αλεξανδρουπολίτες εισηγητές.

2×2 = 4 ώρες, με συγκεκριμένο θέμα από τον κάθε εισηγητή και με την συνδρομή του Θοδωρή Μανίκα, σε ένα μονοήμερο session μαθημάτων.

α. Η εντόπια μουσική παράδοση ως διαβατήριο για μια διευρυμένη αγορά (και εκτός Ελλάδος).

Ο πρώτος Αλεξανδρουπολίτης εισηγητής (πιθανώς ο Χρόνης Αηδονίδης), μεταφέρει τις εμπειρίες του από τις επί πολλά χρόνια εμφανίσεις και συνεργασίες του, εντός κι εκτός Ελλάδος. Ο Θοδωρής Μανίκας ολοκληρώνει το session, με την δική του εισήγηση για την ανάλογη διεθνή εμπειρία.

β. Ακόμη και ‘καθηλωμένος’ στην… άκρη της Γης, μπορείς να ‘ανοίξεις’ την μουσική σου σε όλον τον κόσμο!

Ο δεύτερος εντόπιος εισηγητής, Χρήστος Τσάνταλης, μεταφέροντας την εμπειρία του ίδιου και του συγκροτήματός του [ink], αναλύει πώς πετυχαίνεις διεθνείς συνεργασίες από την σχετική απομόνωση μιάς πόλης όπως η Αλεξανδρούπολη. Ο Θοδωρής Μανίκας διευρύνει το θέμα, με την εισήγησή του για περιπτώσεις όπως η απομόνωση, η αγοραφοβία, τα ερωτικά και τα οικογενειακά μπερδέματα, η αεροπλανοφοβία και πλείστα άλλα ‘εμπόδια’, που πρέπει και μπορούν να παρακάμπτονται!

* ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #3:

Εισηγητικά σεμινάρια, από δύο guest εισηγητές.

2×3 = 6 ώρες, με συγκεκριμένο θέμα από τον καθένα, σε ένα 2ήμερο session μαθημάτων.

α. Mastering.

Ο πρώτος guest εισηγητής, ο καθηγητής ηχοληψίας, μηχανικός ήχου, παραγωγός δίσκων και μουσικός, Γιώργος Αρχοντάκης, αναλύει διεξοδικώς το σχετικώς άγνωστο, πλην, ουσιωδέστατο, θέμα του mastering (ελληνιστί ψηφιακή επεξεργασία), που μπορεί να αλλάξει ένα ηχογράφημα προς το καλύτερο, όταν πια έχει λήξει η διαδικασία ηχογράφησής του!

β. Sampling.

Ο δεύτερος guest εισηγητής, (που το όνομά του θα ανακοινωθεί στις 31-1-2014) αναλύει το θέμα της σύννομης χρήσης μελωδιών, μουσικών ρυθμών και beat που έχουν ηχογραφήσει νωρίτερα άλλοι. Είναι το λεγόμενο sampling, που, καλώς ή κακώς, παίζει μεγάλο ρόλο στην σύγχρονη μουσική παραγωγή.

* ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΘΕΩΡΙΑ / SESSION #4:

Μονοήμερο ή διήμερο ‘εννοιολογικό μασάζ’ από τον Θοδωρή Μανίκα. 2×3 = 6 ώρες, με σκοπό την ανακεφαλαίωση των προηγουμένων, αλλά, κυρίως, την καλύτερη προετοιμασία και την ψύχραιμη καθοδήγηση, εν όψει της κρίσιμης Φάσης Γ του σεμιναρίου.

Φάση Γ. 03 & 04/2014

50 ΩΡΕΣ, ανά ομάδα εργασίας, για κατ’ ιδίαν εξάσκηση των συμμετεχόντων, κατ’ ιδίαν ζύμωση των ομάδων εργασίας, δημιουργία ή επιλογή των τραγουδιών, αξιολόγηση του υλικού, προπαραγωγή των προς ηχογράφηση τραγουδιών, δοκιμαστικές ζωντανές εμφανίσεις σε μικρούς χώρους, διαχείριση των social media και προετοιμασία όλων των λεπτομερειών πριν τις τελικές ηχογραφήσεις.

Κάθε ομάδα εργασίας έχει έναν ‘παραγωγό’, ο οποίος, σε συνεργασία με τον Θοδωρή Μανίκα, καθοδηγεί την προετοιμασία για την ηχογράφηση και τα live, σύμφωνα με το πλάνο παραγωγής που έχει χαραχθεί για την κάθε ομάδα.

Φάση Δ. 04 & 05 & 06/2014

30 ΩΡΕΣ, ανά τραγούδι και ομάδα εργασίας, για την ηχογράφηση του τελικού cd, για την προετοιμασία της πανηγυρικής καταληκτικής συναυλίας και για την επικοινωνία με τα Μ.Μ.Ε., που αναλύονται ως εξής:

* 20 ΩΡΕΣ, ανά τραγούδι και ομάδα εργασίας, για την ηχογράφηση του cd.

Κάθε ομάδα εργασίας, με τον ‘παραγωγό’ της, ηχογραφεί το τραγούδι που έχει αναλάβει, στο studio, με τον εκάστοτε ηχολήπτη και με τους καθορισμένους guest μουσικούς ή τραγουδιστές. Ο Θοδωρής Μανίκας ενημερώνεται από τον ‘παραγωγό’ της κάθε ομάδας, επιβλέπει την ηχογράφηση και την όλη παραγωγή κάθε τραγουδιού και, τελικώς, παρέχει ένα έξτρα ‘μάθημα’ σε κάθε ομάδα εργασίας, όταν έλθει η ώρα για την τελική μίξη του τραγουδιού. (Σημειωτέον πως η τελική μίξη είναι ένα ακόμη σπουδαίο κομμάτι της μουσικής δραστηριότητας, εξαιρετικώς υποτιμημένο και παρεξηγημένο στην χώρα μας), και

10 ΩΡΕΣ, ανά ομάδα εργασίας, για προετοιμασία και πρόβες, εν όψει της πανηγυρικής καταληκτικής συναυλίας.

Αφού ολοκληρωθούν οι ηχογραφήσεις, η κάθε ομάδα έχει 10 ώρες εργασίας κατ’ ιδίαν και στα συνεργαζόμενα ‘προβάδικα’ studio, ώστε να προετοιμάσει δύο τραγούδια για την live εμφάνισή της στην καταληκτική συναυλία, που θα γίνει σε μεγάλο υπαίθριο χώρο. Εν όψει αυτης της μεγάλης συναυλίας και της κυκλοφορίας του cd, ο Θοδωρής Μανίκας παρέχει ένα τελευταίο έξτρα ‘μάθημα’/άσκηση, για την ορθή και αποτελεσματική επικοινωνία με τα Μ.Μ.Ε.

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ και των τεσσάρων φάσεων των σεμιναρίων, για κάθε συμμετέχοντα: 120 ΩΡΕΣ.

Studio:
Music Temple Studio – Δούκας Σισκόπουλος

Ο Δούκας Σισκόπουλος γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη τον Μάϊο του 1967.

Από μικρός παρακολούθησε μαθήματα κλασσικής κιθάρας και ηλεκτρικής κιθάρας στο ωδείο Αλεξανδρούπολης, για περίπου πέντε χρόνια, ενώ από την ηλικία των 15 χρονών σχημάτισε το συγκρότημα hiptwah, με το οποίο συμμετείχε δισκογραφικά σε δύο επίσημες κυκλοφορίες της wipeout! records.

To 1987 συμμετείχε στην έκδοση του fanzine αποτοξίνωση αρθρογραφώντας για τοπικά συγκροτήματα. Από το 2002, είναι ιδιοκτήτης του music temple studio, έχοντας ηχογραφήσει 700 τραγούδια.

Το music temple studio είναι το μοναδικό στούντιο επαγγελματικών προδιαγραφών στον νομό Έβρου.

O Δούκας Σισκόπουλος διδάσκει ηλεκτρική κιθάρα και μπάσο εδώ και 18 χρόνια στα νέα παιδιά.

Όλες οι ηχογραφήσεις, αλλά και η πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων στο 1ο altmusicseminar [που θα γίνει στην Αλεξανδρούπολη από τον Ιανουάριο ως τον Ιούνιο του 2014] θα γίνουν στο music temple studio.

Προϋποθέσεις Συμμετοχής

1. ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

 Κάθε συμμετέχων διαβάζει, αποδέχεται και υπογράφει σε δύο αντίτυπα το συμφωνητικό συμμετοχής, με το οποίο καθορίζονται ΟΛΕΣ οι λεπτομέρειες για το κόστος συμμετοχής, την διαδικασία και την ‘ύλη’ του σεμιναρίου, αλλά και για τις παρούσες και μελλοντικές εμπράγματες αντανακλάσεις του, (περιλαμβανομένων των διαδικασιών κυκλοφορίας του cd – π.χ. δικαιώματα, τρόποι πώλησης, κ.λπ.). Το συμφωνητικό συμμετοχής βρίσκεται εύκολα στον επίσημο ιστότοπο του σεμιναρίου και στους συνεργαζόμενους με το σεμινάριο χώρους (π.χ. Δήμος, στρατόπεδα, ωδεία, Εθνικός Αλεξ/πολης, μπαρ, φροντιστήρια, μουσικές σκηνές, βιβλιοπωλεία, κινηματογράφοι, κ.ά.).

2. ΥΨΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

 Το δικαίωμα συμμετοχής στο σεμινάριο είναι 240 € κατ’ άτομο και για τις 4 φάσεις.

Καταβάλλεται μετρητοίς ή με τραπεζική κατάθεση ή μέσω πιστωτικής κάρτας, σε 4 δόσεις των 60 €.

* CHRISTMAS BONUS!!!  Άν εγγραφείς μέσα στο 2013, έχεις  επιπλέον έκπτωση 17% (200 € αντί 240 €)!!! 

3. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ, ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ

 Παρέχονται οι ακόλουθες ΕΚΠΤΩΤΙΚΕΣ τιμές:

  • 180 € κατ’ άτομο και για τις 4 φάσεις, ΜΟΝΟ για μέλη συγκροτημάτων που μετέχουν στο σεμινάριο με την πλήρη τους σύνθεση. Καταβάλλεται μετρητοίς ή με τραπεζική κατάθεση ή μέσω πιστωτικής κάρτας, σε 4 δόσεις των 45 €.
  • 180 € κατ’ άτομο και για τις 4 φάσεις, ΜΟΝΟ για δημοσιογράφους, ηχολήπτες, designer, δικηγόρους, d.j., σκηνοθέτες, ραδιοφωνικούς παραγωγούς και άλλους επαγγελματίες των ‘συγκοινωνούντων’ χώρων. Καταβάλλεταιμετρητοίς ή με τραπεζική κατάθεση ή μέσω πιστωτικής κάρτας, σε 4 δόσεις των 45 €.
  • 160 € κατ’ άτομο και για τις 4 φάσεις, ΜΟΝΟ για φοιτητές και μαθητές. Καταβάλλεται μετρητοίς ή με τραπεζική κατάθεση ή μέσω πιστωτικής κάρτας, σε 4 δόσεις των 40 €.
  • 100 € κατ’ άτομο και για τις 4 φάσεις, ΜΟΝΟ για στρατευμένους. Καταβάλλεται μετρητοίς ή με τραπεζική κατάθεση ή μέσω πιστωτικής κάρτας, σε 4 δόσεις των 25 €.

*Οι εκπτώσεις και οι ειδικές τιμές δεν συγχωνεύονται, δεν επικαλύπτονται, δεν περιλαμβάνουν bonus και ισχύουν μόνο για την συμμετοχή σε όλες τις φάσεις του κύκλου των σεμιναρίων!

Είναι δυνατή και η συμμετοχή μεμονωμένα σε κάποια από τις 4 φάσεις (στις 2 τελευταίες, μόνο σαν παρατηρητής), με αντίτιμο 70 € κατ’ άτομο ανά μεμονωμένη φάση, χωρίς δυνατότητα άλλων διευκολύνσεων ή εκπτώσεων! Καταβάλλεται μετρητοίς ή με τραπεζική κατάθεση ή μέσω πιστωτικής κάρτας.

4. ΟΙΚΟΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

 1. Το δικαίωμα συμμετοχής δεν αναιρείται και δεν μεταβιβάζεται! Μοναδικές εξαιρέσεις είναι:

Aη περίπτωση μιάς μπάντας που κάποιο μέλος της άλλαξε διαρκούντος του σεμιναρίου, οπότε το νέο μέλος απλώς παίρνει την θέση του παλιού στο σεμινάριο, ή, εάν συνεχίζουν και οι δύο, το νέο μέλος πληρώνει είτε ακέραιο δικό του δικαίωμα συμμετοχής 180 €, είτε μεμονωμένο δικαίωμα συμμετοχής 70 € για κάθε μία από τις εναπομένουσες φάσεις που επιθυμεί, και

B. η περίπτωση στρατευμένου, που μετατίθεται αλλού, διαρκούντος του σεμιναρίου, οπότε και του επιστρέφεται, αναλογικώς, το ποσό των 100 € (25 € για κάθε φάση που, λόγω της μετάθεσής του, δεν θα προλάβει να παρακολουθήσει – π.χ., για 3 εναπομένουσες φάσεις, του επιστρέφονται 75 €).

2. Τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε ηχογραφήματος, ανήκουν στον/στους δημιουργό/δημιουργούς, όπως αυτοί θα προκύψουν από την διαδικασία παραγωγής και ηχογράφησης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:

 +30 694 5149203 – manic2u@gmail.com

ΕΝΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ: 30-1-2014 (των Τριών Ιεραρχών)

1 Σχόλιο

  1. Μανώλης